Saturday, May 7, 2011

一位宗教教员的心声

我是一间小教会的其中一名宗教教员
是一位非常失败的教员。

当初的那三把火,已熄灭了。。。
当初满满的自信,全烧完了。。。
我以为这份工很容易
我以为我能把这些羊宝宝们养得肥肥胖胖
我以为我能成为一位有趣的好老师
可是,
我有心有力,却不知道该怎么办!
我想教好他们
我还年轻力壮
但是我却不知该怎么做才好!

我只想在每一堂课成功地把神的信息传达给每一位学生
可是我传达的方式对他们来说好像很枯燥乏味。怎么办?
我想了许多法子,可是全用尽了。。。
没了。。。我不是很创意的人。
我耗尽了那三把火就不再有火了。。。
彻底熄灭了。。。
彻底的失败了。。。
非常对不起神。。。 =(

怎么办?

1 comment:

  1. dont be discouraged bro. Divine work is never about doing excellently, it's simply how much God sees in you.

    You can ask around for ideas from seniors from other churches. Surf online for better ideas. Or read some motivational books regarding teacher's leadership. Simple ways to accumulate experience and confidence.

    It's never a heavy yoke on you only, because God is sharing with you. Pray for more talents, if God wills, you might just have a "shortcut", hehe.

    Takes time to build Rome.
    May God guide us to be efficient vessels for His glory. Hallelujah!

    ReplyDelete